The Benefits Of Yoga

I started practicing yoga 3 years ago while going through a difficult time in my life. Since then it has become something that I love and I like to share with my friends, family and now with you. Today, practicing yoga and meditation daily has helped me to strengthen my relationship with myself and has made a big difference in my sedentary lifestyle.

What should you know about yoga if you are new to the subject and you want to practice it or you are not very clear about what it is? Yoga is a discipline that has been practiced for thousands of years. it is designed to rejuvenate the body and mind, and it is about focusing on the self. This discipline grows with you as you tune into the body-spirit connection. In short, yoga is a journey in self-development of yourself. You can perceive how you are evolving with each practice.

Now I will mention some of the many benefits of practicing yoga.

  1. Increases flexibility

Increased flexibility is one of the first and most obvious benefits of yoga. It is normal that during your first class you are not able to touch the toes of your feet and much less think about making a backbend. This happens because over time, with low mobility, the muscles are atrophied and the joints are installed in a limited range of motion. But as you practice you will notice how there are gradual loosening and positions that seemed impossible would be possible.

  1. More strength and toning

Something I really like about yoga is that, unlike other types of training where you use irons like weights, resistance bands or other exercise equipment (something that is not my style at all), your own body is used as weight. Since it requires you to hold your own weight in various positions and this naturally strengthens your muscles.

  1. Improves posture

Has anyone ever told you to stop tilting or to stand more straight? Bad posture not only looks bad, but also has a negative impact on the body, as it is related to neck pain, back pain, joint problems, and muscle fatigue. Yoga is one of the best ways to improve posture since each position is aimed at getting the body back into its proper alignment.

  1. Improves balance and concentration

Each position, from the most advanced to the simplest ones, help to improve balance and concentration. Since you must concentrate and focus to be able to perform the posture correctly. By improving concentration, proprioception increases, which is the ability to feel what your body is doing and where it is in space, resulting in a better balance.

  1. You lose weight and become more aware of the food you eat

Weight loss is a bonus for those who practice yoga. Yoga helps boost metabolism by making minerals and vitamins better absorbed, and building muscles, two things that are essential to lose weight. The new awareness we have of our body and detoxification, incentives you to avoid filling your body with unhealthy and chemical foods.

  1. You sleep better

Yoga helps to relax the nervous system, which is responsible for restorative sleep, contributing to a more complete, healthy, and beneficial sleep. When you have a good night’s sleep, your productivity increases, your stress level decreases, and your cognitive function improves. In addition, the meditative aspect of yoga helps calm the mind.

  1. You have more confidence in yourself, better self-esteem and you develop a strong relationship with yourself

The practice of yoga allows you to connect more deeply with yourself and with your body. You start to feel more confident that you can do things you thought you could never do, set goals, and do not give up. Yoga also helps to lower levels of stress, which is involved in many health problems.

I hope you liked this post and it has inspired you to start practicing yoga. Remember that you can leave your comments and suggestions below. Namaste!

Asset 3

Comencé a practicar yoga hace 3 años mientras pasaba por un momento difícil en mi vida. Desde entonces se ha convertido en algo que me apasiona y que me encanta compartir con mis amigos, familiares y ahora contigo. Actualmente, practicar yoga y meditación diariamente ha ayudado a fortalecer mi relación conmigo misma y ha hecho una gran diferencia en mi estilo de vida sedentario.

¿Qué debes saber sobre el yoga si eres nuevo en el tema y quieres practicarlo o no tienes muy claro de qué se trata? Pues el yoga es una disciplina que se ha practicado desde hace miles de años, está diseñado para rejuvenecer el cuerpo y la mente, y se trata de centrarse en el yo, la propia persona. Esta disciplina crece contigo a medida que se va sintonizando la conexión cuerpo-espíritu. En pocas palabras, el yoga es un viaje en el autodesarrollo de ti mismo, puedes percibir como vas evolucionando con cada práctica.

Ahora te mencionaré algunos de los múltiples beneficios que se producen cuando comienzas a practicar yoga.

  1. Incrementa la flexibilidad

El incremento de la flexibilidad es uno de los primeros y más obvios beneficios del yoga. Es normal que durante tu primera clase no seas capaz de tocar los dedos de tus pies y mucho menos pensar en hacer un backbend. Esto sucede porque con el tiempo, al haber poca movilidad, los músculos se atrofian y las articulaciones se instalan en un rango limitado de movimiento. Pero a medida que vas practicando te darás cuenta como hay un aflojamiento gradual y posiciones que parecían imposibles serán posibles.

  1. Más fuerza y tonificación

Algo que me gusta mucho del yoga es que, a diferencia de otros tipos de entrenamiento donde se utilizan hierros como pesas, bandas de resistencia o cualquier otro equipo de ejercicio (algo que no es para nada mi estilo), con el yoga solo se utiliza el propio peso corporal como resistencia, ya que requiere que sostengas tu propio peso en varias posiciones y esto naturalmente fortalece tus músculos.

  1. Mejora la postura

Alguna vez alguien te ha dicho que dejes de inclinarte o que te sientes más derecho? la mala postura no sólo se ve mal, sino que también tiene un impacto negativo en el cuerpo, pues está relacionada con dolor de cuello, espalda, problemas de articulaciones y fatiga muscular. El yoga es una de las mejores maneras para mejorar la postura, ya que cada posición tiene el objetivo de conseguir que el cuerpo vuelva a la alineación adecuada.

  1. Mejora el balance y concentración

Cada posición, ya sea de las más sencillas o principiantes que parecen no necesitar equilibrio, hasta las más avanzadas del yoga, ayudan a mejorar el balance y la concentración, ya que tienes que concentrarte y centrarte para poder realizar la postura correctamente. Al mejorar la concentración, aumenta la propiocepción, la cual es la capacidad de sentir lo que tu cuerpo está haciendo y donde está en el espacio, dando como resultado un mejor balance.

  1. Pierdes peso y te vuelves más consciente de la comida que comes

La pérdida de peso es un bonus para los que practican yoga. El yoga ayuda a impulsar el metabolismo haciendo que los minerales y vitaminas sean mejor adquiridos, y a construir músculos, dos cosas que son esenciales para perder peso. También ayuda a la pérdida de peso la nueva conciencia que tenemos de nuestro cuerpo y los estiramientos de desintoxicación, que produce que no queramos llenar nuestro cuerpo de alimentos químicos y poco saludables.

  1. Duermes mejor

El yoga ayuda a relajar el sistema nervioso, el cual es el responsable del sueño reparador, contribuyendo a un sueño más completo, sano y beneficioso. Cuando tienes una buena noche de sueño, tu productividad aumenta, el nivel de estrés disminuye y tu función cognitiva mejora. Además, el aspecto meditativo del yoga ayuda a calmar la mente.

  1. Tienes más confianza en ti mismo, mejor autoestima y desarrollas una fuerte relación contigo mismo

La práctica del yoga te permite conectarte más profundamente contigo mismo y con tu cuerpo, empezando sentir más confianza, en que puedes hacer cosas que pensabas que nunca podrías hacer, te pones metas y no sientes la necesidad de renunciar o darte por vencido. También el yoga ayuda a bajar los niveles de estrés, el cual está implicado en muchos problemas de salud.

Espero que te haya gustado este post y te haya inspirado para comenzar a practicar yoga. Recuerda que puedes dejar tus comentarios y sugerencias abajo. Namaste!

Your potential is endless.Go do what you were create to do.

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